احداث باغ پسته

شما مي توانيد جديدترين اخبار شهر ورامين را در اين وبلاگ مشاهده كنيد

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

احداث باغ پسته

درخت پسته كه بومي غرب آسيا و آسياي صغير است، قبل از بلوغ و باردهي رشد طولاني دارد، در 6-5 سال محصول كمي دارد و 12-10 سال باردهي دارد. دانه ها دو لپه اي هستند و گلهاي نر و ماده روي درختان مختلف ديده مي شود. بنابراين ، درختان نر و ماده ملزم به توليد ميوه هستند ، آلودگي به عهده هوا است. نسبت جنسي معمولاً 1 به 19-24 است. درخت برگ دار است و باردهي مداوم دارد ، يعني بيش از يك سال متوالي ميوه مي دهد.

پيشنهاد ما در كنار مطالعه مطالب اين وبسايت استفاده از مطالب وبسايت معتبر اكين نهال در مورد انواع پسته ميباشد. جهت استفاده شما ادرس اين صفحه را قرار خواهيم داد.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-پسته/

شرايط كاشت نهال پسته
آب و هوا:
درختان پسته در آب و هواي خشك و خشك با آب و هواي طولاني ، خشك ، گرم ، كم رطوبت و هواي سرد اما نه بسيار سرد و بسيار سرد ، بهترين و فراوان ترين محصول را دارند. در طول فصل رشد، درختان پسته در گرما رشد مي كنند. دماي تابستان حدود 38 درجه سانتيگراد محصولاتي با كيفيت بالا توليد مي كند. درختان پسته به دليل دماي پايين تابستان در ارتفاع 1370 متري كاشته نمي شوند ، بنابراين دانه هاي پسته تشكيل نمي شود. باغ هاي پسته در مناطق با بادهاي شديد اما ملايم در فصل بهار جهت مهاجرت كشت مي شوند. پس از ريزش برگها ، درختان پسته به خواب زمستاني 6 هفته اي با دماي 9 تا 7 درجه سانتيگراد نياز دارند. دماي شديد 12 درجه سانتيگراد به درختان آسيب مي رساند.
زمين:
درختان پسته اگر در pH 7.1-7.8 نگهداري شوند ، مي توانند عملكرد سالانه خوبي داشته باشند. درختان پسته از محيط كم الكل لذت ببرند ، درختان پسته در برابر تغييرات كوچك pH مقاوم هستند و در صورت نياز در برابر قلياهاي بالاتر مقاوم هستند. توانايي رشد درختان پسته در ريشه هاي عميق عامل مهمي در تحمل آنها به سطوح مختلف pH است. قادر است رطوبت و مواد مغذي را در بسياري از انواع خاكها مانند لايه هاي سنگ جذب كند ، اما نه در مناطق محدود محلي با pH خشن.
كشاورزي:
در باغ مناسب ، بيشتر فضا را درختان پوشانده اند. از آنجا كه پسته تمايل كندي براي دستيابي به توليد تجاري دارد ، با شروع توليد اقتصادي سريعتر مي رسد. با اين حال ، در باغهاي بالغ ، فواصل نزديك به هرس سنگين و گران قيمت نياز دارد و مي توان درخت را نازك كرد تا حداكثر توليد را حفظ كند. عرض بين رديف درختان: 20-22 متر (6.1-6.5 متر). فاصله درختان رديف: 17-21 متر (5-6.4 متر). طول رديف: متغير
ايده هاي آب:
خاك شل و مرطوب براي درختان پسته بهترين است ، زيرا آب مي تواند با فشار دادن خاك به عمق ريشه ها نفوذ كند. يونهاي هيدروژن در خاك نشان دهنده سطح pH هستند و مربوط به عبور آب از طريق مواد مغذي هستند. حركت آب سالم در سراسر خاك به ريشه ها اجازه مي دهد تا رشد كرده و مواد مغذي مورد نياز خود را از آب دريافت كرده و pH را حفظ كنند. سطوح بالاي pH ميزان مواد مغذي موجود در ريشه را كاهش مي دهد كه مي تواند منجر به كوتاه شدن جنگل ها و درختان پژمرده شود.

روش كاشت گلداني
در حالت گلدان ، پس از تهيه دانه خام پسته مي توانيد موارد زير را انجام دهيد:

يك حوله پسته را در يك حوله يا حوله مرطوب بپيچيد. گاهي پارچه را برداريد تا به دانه ها برسد. دماي اتاق (بين 20 تا 21 درجه) دماي ايده آل براي نشستن است.پس از حدود يك هفته ، دانه ها جوانه مي زنند. پس از جوانه زدن بذرها ، آنها را در يك گلدان سوراخ دار قرار دهيد. در هر مرحله اي كه بذرها ريشه دوانده و ريشه ها رشد كرده اند ، بايد آنها را به گلدان بزرگتري منتقل كنيد (اين روند را تا زماني كه دانه ها نهال شوند) ادامه دهيد. بهتر است نهال ها را 3 تا 4 سال در گلدان نگه داريد و سپس آنها را در پاييز يا بهار در خاك حاصلخيز بكاريد (سفت شدن خاك را فراموش نكنيد). نحوه كاشت نهال پسته در زمين و استفاده از خاك ، اطراف آن را پر كنيد و پس از انجام اين كار آبياري را فراموش نكنيد تا پوست برهنه را بپوشاند و پايه نهال ها lo نخواهد بود.


نحوه برداشت پسته
وقتي پسته رسيده است ، پوسته باز مي شود و رنگ پوسته از سبز به قرمز تغيير مي كند. برداشتن پسته رسيده را در اسرع وقت فراموش نكنيد ، زيرا پسته هاي رسيده به راحتي توسط حشرات آلوده مي شوند. برداشت پسته يعني جابجايي درختان به گونه اي كه پسته ها روي شاخه هايشان به زمين بيفتند و براي جمع آوري آنها بايد تله داشته باشيد (در اينجا به معناي پارچه يا شي ديگري است كه مانع از افتادن پسته بر روي زمين مي شود. در زمين بزرگ گم شده است) در زير درخت قرار داده شده است. پسته هايي را كه برداشت مي كنيد به عنوان كپك در نظر بگيريد. درختان پسته معمولاً هر دو سال يكبار هستند ، به اين معني كه يك سال كمتر توليد مي كنند و سال بعد بيشتر توليد مي كنند.


ميانگين عملكرد درخت پسته چقدر است؟
اگر درخت پسته جوان باشد ، نتيجه 1 تا 2 كيلوگرم پسته خشك يا 3 تا 5 كيلوگرم پسته تازه است. هنگامي كه درخت بالغ شد (7 تا 10 سال) شما انتظار داريد توليد سالانه آن 6 تا 10 كيلوگرم پسته خشك يا 15 تا 25 كيلوگرم پسته تازه باشد.

همچنين شما ميتوانيد جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين مورد با كارشناسان نهالستان اكين نهال در ارتباط باشيد و يا ميتوانيد از طريق ادرس زير مطالعات جامعي انجام دهيد.

https://akinnahal.com/خريد-نهال/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.